Skip to content

Vnitřní řád ordinace platný od 1.7.2021: 

Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.

  1. Ctíme práva pacientů. Pokud máte nějaký námět, stížnost či problém, můžete jej popsat a vhodit do schránky vedle vstupních dveří nebo napsat email na [email protected]

  2. Při vstupu do ordinace automaticky předkládejte zdravotní průkaz pojištěnce. Můžeme požadovat, abyste prokázal/a svou totožnost platným dokladem s Vaší fotografií (občanský průkaz, pas, povolení k pobytu). V opačném případě může být Vaše návštěva u lékaře odmítnuta. 

  3. Při jakékoliv změně pojišťovny, jména, adresy bydliště, čísla telefonu, mailu, zaměstnavatele, hlaste tyto změny bezodkladně.

  4. Dodržujte datum a čas objednání. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas na objednávku, zavolejte nebo odešlete email. Jak víte, naše ordinace je plně vytížená a Váš termín velmi rychle a rád využije někdo jiný.

  5. Respektujte, že pořadí pacientů určuje lékař. Skutečně se maximálně snažíme dodržovat časy objednání. Bohužel mohou nastat nepředvídatelné situace, kdy se čas objednání může změnit. 

  6. Na veškeré prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat.  Nenechávejte proto, prosím, tyto záležitosti na poslední chvíli. Doba pro objednání může být jeden, ale také dva a více týdnů (v závislosti na ročním období a vytíženosti ordinace). Lékař si může navíc před potvrzením vyžádat potřebná doplňující vyšetření. Zejména pokud nechodíte každé dva roky na pravidelné preventivní prohlídky, je třeba s touto možností počítat.

  7. Prosíme o respektování ordinační doby dle rozpisu. Posledního pacienta jsme schopni ošetřit 30 min. před koncem ordinační doby.

  8. Vzhledem k stále vysokému počtu respiračních onemocnění doporučujeme všem pacientům s příznaky nachlazení či jiné infekce vcházet do čekárny a ordinace se zakrytými ústy a nosem. V oddělené ordinační době pro infekční pacienty je respirátor v čekárně i ordinaci podmínkou. 

  9. V čekárně ani v ordinaci netelefonujte. Berte, prosím, v potaz, že čekárna je plná nemocných lidí, kterým není dobře, a Vaše hovory je mohou rušit.  V případě, že si potřebujete nutně zatelefonovat, odejděte, prosím, na chodbu, abyste nerušili ostatní.

  10. Nikoho verbálně ani fyzicky nenapadáme, nekřičíme ani nezvedáme hlas. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí. V případě, že nejste s něčím spokojeni nebo Vás něco rozzlobí, budeme se snažit situaci vyřešit. Kontaktujte, prosím, lékaře, který Vám pomůže situaci v klidu vyřešit a najít optimální možné řešení.

  11. Jakékoli projevy rasismu či diskriminace jsou nepřijatelné.  Poskytujeme zdravotní péči všem pacientům bez rozdílu barvy pleti či národnosti. 

  12. Lékař mluví česky, anglicky a německy. Z tohoto důvodu nemůžeme ošetřit pacienty, kteří nemluví česky, slovensky, anglicky a německy resp. pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který je kompetentní tlumočit mezi jazykem pacienta a češtinou.

  13. Časové možnosti pro jednotlivá ošetření a prohlídky jsou omezené. Dávejte prosím pozor na který typ ošetření či prohlídky se objednáváte. Např. pokud se objednáte na standardní ošetření, nebude obvykle možné provést prohlídku preventivní či k řidičskému průkazu, a to proto, že každá prohlídka s sebou nese jiný čas na sesterně a jiný u lékaře.

    Může také nastat situace, kdy lékař Vás požádá přijít znovu k dořešení Vašich obtíží. Rozumíme, že někdy je potřeba řešit více obtíží najednou, ale lékař se musí postarat i o další čekající pacienty, abychom předešli velkému časovému skluzu u ostatních. Stává se to výjimečně, ale pokud k takovéto situaci dojde, respektujte, prosím, lékaře a sjednejte si s ním další termín ošetření.

    Občas se stává, že na termín Vašeho ošetření dorazíte i s partnerem nebo jinou osobou blízkou, která jde s Vámi následně i do ordinace lékaře. Tento postup je úplně v pořádku, avšak pokud bude termín rezervovaný pouze na jednu osobu, tak doprovod, s kterým se dostavíte, nebude lékařem ošetřen.

  14. Vystavování opakovaných receptů. Opakované recepty předepisujeme u pacientů s dlouhodobě kompenzovanou nemocí, kde je dobře nastavená dlouhodobá léčba. Ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře na kontrolu přijít, většinou po 6 měsících dle povahy nemoci a stavu pacienta.

    Další opakované recepty vystavujeme až po této kontrole. Každý požadavek na opakovaný recept schvaluje lékař a je proto nutné počítat s tím, že pokud nežádáte o opakovaný recept v rámci osobního ošetření s lékařem, proces posouzení Vaší žádosti a vystavení receptu trvá typicky dva pracovní dny.

  15. Souhlas s výkonem. Nepožadujeme písemný souhlas se žádným výkonem prováděným v ordinaci, s výjimkou případů, které stanoví zákon (například souhlas s odběrem krve na testování HIV). Z tohoto důvodu je důležité, abyste vyjádřili svůj nesouhlas ústně, pokud s výkonem nesouhlasíte.

  16. Ceník služeb, které nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění, najdete na našich internetových stránkách a v čekárně ordinace. Je vaší povinností uhradit cenu za výkon, který nehradí pojišťovna; pokud nevíte, zda a jak je daný výkon zpoplatněn, zeptejte se prosím.

  17. Je zakázáno kouřit a požívat alkohol a jiné návykové látky v prostorách ordinace. Taktéž prosím nevoďte psy (kromě asistenčních psů) ani jiná zvířata do ordinace.

  18. Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu.